Genel Turizm, Tip ve Şekilleri |
|
Ağırlama Endüstrisi; Kavramı, Yiyecek İçecek ve Konaklama İşletmeleri, Tipleri, Nitelikleri ve Sınıflandırılmaları |
Modern Otel Organizasyonunda Ana Departmanlar ve Görevleri |
Önbüro Organizasyonu, Bölümleri ve İşlevleri |
Önbüronun diğer departmanlarla ilişkileri ve sorumlulukları |
Misafir ilişkiler, misafir şikayetleri ve misafir sorunları ve çözüm önerileri |
Pazarlama, halkla ilişkiler, satış, satış yerinde ve satıştan sonra hizmet |
Misafir tipleri; nasıl davranılır |
Olağanüstü durumlarda (yangın, sel, intihar, bomba ihbarı vb.) nasıl hareket edilir |
Kat hizmetleri (housekeeping) organizasyonu, kademelendirilmesi, görevleri, sorumlulukları |
Oda temizliği, yatak yapımı, banyo temizliği, çekyat ilave yatak yapımı |
Genel alan görevlileri ve temizliği |
Konaklama işletmelerinde yiyecek ve içecek bölümü görevleri, sorumlulukları ve yetkileri |
Mutfak organizasyonu, öğünler ve bu öğünlerde verilebilecek yiyecek ve içecekler |
Kahvaltı, brunch, öğle yemeği, akşam kahvaltısı, akşam yemeği ve gece yemeğinde verilen yiyecek ve içecekler |
Servis alanları ve servis teknikleri |
Mise en place, kuver açma ve masalar, masa örtüsü peçete vb malzemeler |
İçecek ve içecek servisi |
Barlar ve bar araç gereçleri |
Kokteyl hazırlama teknikleri |
Yönetim nedir, yönetim düzeyleri |
Yöneticinin görevleri |
Protokol ve nezaket kuralları |